Από τη Βίβλο στα UFO !

Ιπτάμενοι δίσκοι, θεραπείες, κύκλοι στα χωράφια: ιδού τα μεταμοντέρνα θαύματα του σύγχρονου κόσμου.

Θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε «μεταμοντέρνα θαύματα». Στο διαδίκτυο μπορούμε να συμβουλευτούμε το λεπτομερή κατάλογο όλων των θαυμάτων του ξακουστού γκουρού Σάτια Σάι Μπάμπα: παραγωγή τροφών, θεραπείες και αναστάσεις νεκρών. Και δεν είναι ο μόνος που υποστηρίζει ότι έχει υπερφυσικά χαρίσματα.


Οι ουφολόγοι, πάλι, προσπαθούν να συσχετίσουν τα θαύματα με τους εξωγήινους, βλέποντάς τους ως αγγελιοφόρους άλλων πολιτισμών, οι οποίοι χρησιμοποιούν τα τεχνολογικά επιτεύγματά τους για να εντυπωσιάσουν και να κάνουν γνωστή την παρουσία τους. Στην πραγματικότητα υπάρχουν ορισμένα κοινά στοιχεία με τα «παραδοσιακά» θαύματα, όπως είναι το μυστήριο, η υπεράνθρωπη επέμβαση και η διαβεβαίωση ότι υπάρχει κάποιος εκεί ψηλά που μας σκέφτεται. Είναι σίγουρο ότι σαν θαύματα φαίνονταν και πολλά τεχνολογικά επιτεύγματα της ανθρωπότητας τον περασμένο αιώνα. Μέχρι πριν από πενήντα χρόνια κανένας δε θα μπορούσε να πιστέψει, για παράδειγμα, ότι ο άνθρωπος θα κατόρθωνε να φτάσει το 1969 μέχρι τη Σελήνη. Μάλιστα υπάρχουν πολλοί που δεν το πιστεύουν ακόμα. Σε αυτή την περίπτωση το περιστατικό είχε την ίδια «εκπαιδευτική» αξία με τα παραδοσιακά θαύματα και έδωσε στην ανθρωπότητα την αίσθηση των τεράστιων δυνατοτήτων της λογικής.

Αυθυποβολή ή... θαύμα
 
Σήμερα τα μεταμοντέρνα θαύματα, όπως και οι διάφορες εμφανίσεις της Παναγίας και των Αγίων, δεν απευθύνονται πια σε φτωχούς βοσκούς. Στο άκουσμα ενός θαύματος συρρέει πλήθος πιστών, οργανώνονται επισκέψεις με πούλμαν και μια τοπική αγορά ενθυμίων και φυλακτών, ενώ μεταξύ των επισκεπτών υπάρχουν και κάποιοι με πολυτελή και πανάκριβα αυτοκίνητα. Παλαιότερα στην Αθήνα είχε γίνει σάλος με εμφανίσεις της Παναγίας στα τζάμια πολυκατοικιών. Όμως άλλοι παρατηρητές δεν είδαν τίποτα το παράξενο και οι φωτογραφίες δεν έδωσαν καμιά απόδειξη για τις εμφανίσεις. Η εξήγηση είναι η αυθυποβολή, ένα φαινόμενο που παραδέχεται η Εκκλησία και έτσι αναγνωρίζει μόνο πολύ λίγες θαυματουργές εμφανίσεις.

Αλλά και στον ισλαμικό κόσμο καταγράφονται θαύματα που προκαλούν συζητήσεις. Στις 28 Μαρτίου του 1986 από το αριστερό μάτι της Χάσνα Μουσλάνι, μιας δωδεκάχρονης Λιβανέζας, άρχισαν να τρέχουν δάκρυα από γυαλί μετά από την εμφάνιση του Ιμάμ Άλι, ο οποίος θεωρείται άγιος του Ισλάμ. Η φήμη της μικρής μεγάλωσε με τα χρόνια και μάλιστα έγινε δεκτή από το σουλτάνο της Σαουδικής Αραβίας Ιμπν Αμπντουλαζίζ. Στη συνέχεια τρεις γνωστοί οφθαλμολόγοι πήγαν στο Λίβανο, την εξέτασαν και έγραψαν τη διάγνωση: «Το κοριτσάκι πάσχει από μια νευρική ασθένεια. Νιώθει την ανάγκη να τραβήξει την προσοχή και, χωρίς να το καταλαβαίνει, βάζει κομματάκια γυαλιού στα μάτια της».

Δίψα για γάλα
 
Το 1995 ήταν μια χρονιά ευνοϊκή για θαύματα. Στη Ινδία και σε άλλες χώρες, ορισμένα αγάλματα ινδικών θεοτήτων άρχισαν να πίνουν γάλα, φαινόμενο που παρουσιάστηκε από σημαντικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Τα δοχεία με το γάλα που τοποθετήθηκαν μπροστά στο στόμα των αγαλμάτων του Κρίσνα, του Σίβα και του Γκανέσα πράγματι άδειαζαν, όμως η εξήγηση είναι τα τριχοειδή φαινόμενα που προκαλούνται από το πορώδες υλικό των αγαλμάτων (όπως ένα μπισκότο που απορροφά το γάλα ενός φλιτζανιού).

Στην περίπτωση των θαυματουργών θεραπειών δε θα πρέπει να παραγνωρίζουμε το φαινόμενο του εικονικού φαρμάκου (πλασέμπο). Ένα άτομο που πιστεύει στη δυνατότητα να δεχτεί τη θεία χάρη θα ευνοηθεί σε σύγκριση με έναν σκεπτικιστή. Το στατιστικό φαινόμενο είναι πολύ καλά γνωστό στους τηλεοπτικούς ιεροκήρυκες. Το 1992 ο Αμερικανός τηλεϊεροκήρυκας Μπένι Χιν συγκέντρωσε χιλιάδες άτομα στο Filaforum, στο Μιλάνο. Μετά από μουσικές και ύμνους έκανε 5 θαύματα, από τα οποία ξεχωρίζει η περίπτωση ενός ασθενούς με λευχαιμία και ενός γέροντα σε αναπηρικό καρότσι.
Ένας άλλος ιεροκήρυκας, ο Εμιλιάνο Τάρντιφ, που γεννήθηκε στον Καναδά και κατάγεται από τον Άγιο Δομίνικο, γέμισε ένα στάδιο στο Παλέρμο (Σικελία) με 25.000 άτομα. Τα «θαύματα» ήταν 20.

Μια ζεστασιά στο σώμα...
 
«Ένιωσα πολλή ζεστασιά στο σώμα μου», εξηγεί ένας από τους θεραπευμένους. Γιατί όμως η Εκκλησία δεν αναγνώρισε τα θαύματα; Οι ειδικοί εξηγούν ότι έλειπε μια σαφής διάγνωση σχετικά με την κατάσταση της υγείας του ασθενούς πριν από το συμβάν και δε γνωρίζουμε τίποτα για τη διάρκεια της θεραπείας. Εξάλλου, από τα 25.000 άτομα που ζουν μια τελετουργική ατμόσφαιρα που μπορεί να προκαλέσει την επίδραση του πλασέμπο, οι 20 στους οποίους παρατηρείται μια αυθόρμητη υποχώρηση της ασθένειας αποτελούν ένα αναμενόμενο ποσοστό από στατιστική άποψη. Όταν, λοιπόν, ο ιεροκήρυκας βρίσκεται σε απευθείας σύνδεση με την τηλεόραση μπροστά σε εκατομμύρια άτομα, μερικά «θαύματα» είναι εξασφαλισμένα.


Θαύματα: η «ζωντανή» απόδειξη της μετά θάνατον ζωής


Η Δρ Μάρσα Κολέτση, κλινική ψυχολόγος, εξηγεί ότι «ως θαύμα έχει οριστεί, σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Χιουμ, Σκοτσέζο φιλόσοφο του 18ου αιώνα, η καταπάτηση ενός νόμου της φύσης από μια ιδιαίτερη επιθυμία της θεότητας ή από την επέμβαση κάποιου αόρατου παράγοντα. Συνεπώς, το θαύμα δεν αποτελεί απλώς ένα γεγονός, αλλά είναι αναπόσπαστο στοιχείο της θρησκείας. Ο Θεός επεμβαίνει ώστε να μην πραγματοποιηθεί ό,τι θα είχε συμβεί υπό κανονικές συνθήκες σύμφωνα με τους νόμους της φύσης».



Παραδοχή αδυναμίας. «Η ψυχολογία ερμηνεύει τα θαύματα ως απόρροια της αδυναμίας της ίδιας της ανθρώπινης φύσης να κατανοήσει και να εξηγήσει γεγονότα που υποδεικνύουν την ύπαρξη ενός άλλου, μη υλικού κόσμου. Η ανθρώπινη φύση διακατέχεται από μια έντονη ανάγκη να αναζητά το σκοπό της ανθρώπινης ύπαρξης. Το θαύμα αποτελεί την πιο ακλόνητη απόδειξη για την ύπαρξη υπερφυσικών δυνάμεων ή μιας ανώτερης οντότητας, που ορίζει το μέλλον του κόσμου και των ανθρώπων. Το θαύμα δίνει νόημα στην ανθρώπινη ύπαρξη και μειώνει το άγχος του θανάτου, καθώς η ίδια η ανθρώπινη ύπαρξη αποτελεί την πιο ισχυρή απόδειξη για τη θεϊκή παρουσία και τη μετά θάνατον ζωή».

Πηγή : focusmag.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis